No where as home

Varit på Lillsved sedan i måndags, nästan en vecka hemifrån. Hade lyxen att få enkelrum då min rumskompis valde att bo på annat håll denna gång och det har varit skönt att kunna "gå hem" och stänga dörren om sig efter att haft lektioner mellan 08:50-18:50.

Passar på att ta mig en kaffe på Stockholm C och försöka varva ner lite efter dessa dagarna. Det har varit sex långa och intensiva dagar, men minst sagt roliga och fullmatade med massa ny kunskap. Denna veckan har vi fått testa på spinning, maxa pulsen, grunderna i styrketräning och grottat in oss mer i dess anatomi och tyngdlyftning. Kändes som att mycket var repetition för min del, särskilt styrketräningsbitarna då det är något jag sysslar rätt mycket med till vardags. Men nu är det hem och försöka bearbeta all ny kunskap och lägga i en högre växel i studierna, för om fyra veckor tentar vi och jag är sjukt nervös!

Tröttheten varvas med tacksamheten, tacksamhet över att just Jag får denna chansen att läsa denna utbildningen tillsammans med alla dessa fantastiska människor, att just JAG var en av de utvalda 23 av över 200 sökande som kom in. Men just nu vill jag framför allt få komma hem till min älskade, få gosa in mig i hans famn och njuta av hans närhet som jag saknat dessa dagarna.