Blandat drabbel

Som alltid är det fullt upp i mitt liv och där emellan kraschar jag lite för att sedan ta mig upp på banan igen. Hösten och snart vintern har kommit till Skåne, så jag drömmer mig tillbaka till den underbara veckan Thomas och jag tillbringade i Turkiet. Helt klart en av de absolut bästa veckorna i mitt liv, så underbart det var att få komma bort bara han och jag för en veckas sol, bad och slappande.
 
Men nu är vi sedan några veckor tillbaka hemma i kalla Sverige och vardagen igen. Skolan är igång för fullt och först ut är skelettets och musklernas anatomi, intressant men mastigt! Trivs rätt bra på nya jobbet även om det är svårt att ställa om från korttidsboende till demensboende, det är två helt olika arbetssätt men jag är grym som behärskar båda och kan skifta mellan även om jag har lite svårt att slå av på tempot så gör jag mitt bästa.
 
Inom de närmaste väntar en vecka på skolan och jag har hört det ryktas att det är snö där uppe, vilket jag inte alls glädjs nämnvärt åt. Kom precis på att jag inte har träningskläder så jag klarar mig hela veckan, så får nog ta med mig lite tvättmedel så jag kan köra en maskin tvätt under veckan.
 
I övrigt planerar jag att åter ta tag i deffen, för något måste göras då jag inte alls trivs i min kropp som det är nu. Som tur är jag inte särskillt glad i varken pepparkakor eller annat julgott, förutom lussebullar då men det räcker med en så är jag nöjd. Bara jag får mitt kaffe klarar jag mig mer än väl! Nä, lite planering och just nu börjar det ramla in lite jobb också, tycker bäst om när jag vet någon dag innan så jag kan planera mina dagar lite.
 
Nä, hänga lite tvätt och sedan trycka näsan i böckerna igen sen innan det väntar jobb boendejobb ikväll.