Kämpa, go go go!

Efter gårdagens benpass bestämde Daniel och jag att mötas upp på gymet imorse för att köra rygg och mage tillsammans, döm om till hans förvåning (eller inte!) att jag försov mig! Vaknade en kvart efter jag skulle tagit tåget, var nära att banga men efter ett sms till Daniel och får svaret "Hehehe. Visste det. Ta 8. Jag e kvar.." så upp ur sängen, på med kläderna och få i mig en lite uppladdning i form av två riskakor och kaffe i KeepCupen begav jag mig till bussen.
 
Taggade till med lite musik och väl på gymet möter jag den alltid lika positiva Daniel, värmde upp med två set raka marklyft och stångrodd innan jag började lasta på och körde mitt pass.
 
Dagens rygg- och mag upplägg:
Marklyft 5 set • 10-12 rep.
Stångrodd 5 set • 8-12 rep.
Latsdrag 4 set. • 9-15 rep.
Good mornings 4 set • 12 rep.
Båten (sidorotation m. Viktplatta) 4 set • 10-12 rep.
Crunches i CC 4 set • 12 rep.
Sidodrag 4 set. • 12 rep.
 
 
Medan jag kämpade på i latsdragen satt Daniel och mumsade Swebar och smygfotade, ytterligare en fördelen med en träningspartner är att jag får snygga bilder till bloggen hehe