160830

Dagens och veckans första träningspass är avklarat, nu hem och äta en sen lunch! Måste lära mig att äta mellanmål när det blir så långt mellan frukosten och lunchen.

Kände mig egentligen inte särskillt motiverad att åka och träna, det kändes mer lockande att ligga kvar i soffan. Det var ett möte med mig själv, så det var bara att pallra mig iväg! I slutet av passet slog det mig vad mitt mål för denna träningsperiod är och det målet är att känna mig och bli fastare i kroppen, tappa fett% och därmed bli mer definierad.

Jag är en person som vill göra allt på en gång och tålamod är inte alltid min bästa sida. Jag vill bli fastare i kroppen samtidigt som jag vill bygga. Något som få kroppsbyggare lyckas med, så istället för att misslyckas väljer jag nu att fokusera på tung styrketräning (like always!) och lågintensiv cardio för att lyckas med detta målet.