Att bli den bästa jag kan vara

Jag har haft många drömmar i mitt liv, men inte särskilt många har blivit verklighet. Beror de på lathet eller att jag inte velat de tillräckligt hårt, jag vet inte. Vad jag vet är att jag alltid har drömt om att bli stor och muskulös, jag fasineras av alla vältänade männsikor och deras dedikation. Träningen är mitt största intresse och mitt mål är att 2015 tävla i Bikini fitness. Jag är medveten om att de kommer bli en resa utan dess like, de kommer krävas mycket blod, svett och tårar, de kommer testa mig både psykiskt och fysiskt. Jag kommer fråga mig själv varför jag gör detta, det kommer sätta mig och min omgivning på prov och inte minst min älskade J. Men jag hoppas och vet att han kommer stå bakom mig i detta, stötta och peppa, för de är så vi gör vi stöttar varandra i med och motgång. Jag gör inte detta för att få bekräftelse, för att vinna (en trevlig bonus isf) eller för att någon annan vill att jag ska göra detta. Jag gör det för att Jag vill, för att visa Mig själv att jag klarar allt bara Jag har viljan, för att vara den bästa Jag kan vara och för att detta för Mig är ett konkret mål med ett slutdatum.

Med de utgångsläge jag har idag behöver jag minska fettprocenten med mellan 40-50%. Det vore intressant att veta hur muskelaturen ser ut där under överskottsfettet, men de får vänta tills i slutet av sommar. Som ni ser har jag en del fett att skala av.

Min planering
Juni-augusti:
 Tappa X kg med hjälp av rätt kost, all-round styrketräning och cardio.
September-framåt: Bygga (bulk) upp en bra fysik med extra fokus på ben och rygg/axlar. Detta då man i Bikini fitness eftersträvar en X form och inte V form som i Body fitness.

 

Detta är min dröm och jag hoppas att Du vill följa mig på min väg mot scenen.