Personlig utveckling

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och någonting alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den sig aldrig densamma mer."
 
Ibland kommer insikterna väldigt starkt till mig, så starkt att jag vet att det är dags och jag känner en stor ro i både kropp och själ. Det är när dessa insikter kommer som jag tar emot de beslut mitt undermedvetna vill göra mig uppmärksam på. Denna gången handlar det om jobb, privatliv och träning, om vad som ska bli mitt nästa steg mot att komma dit jag vill. Jag är på väg men den stig jag vandrar på just nu är lite längre och kanske inte den mest ultimata. Jag behöver en förändring för att dels komma till ro i livet och samtidigt få tid till två viktiga saker i mitt liv, familjen och träningen.
 
För att utvecklas och komma dit jag vill behöver jag göra några mindre förändringar i vardagen, så som att gå upp tidigare på morgnarna. Iställer för att gå upp vid åtta, nio-tiden ska jag gå upp samtidigt som Thomas och dricka mitt kaffe i lugn och ro innan jag drar iväg till gymet. Genom att gå upp tidigare behöver jag inte känna någon stress över att komma iväg till gymet innan lunchrusningen, som tyvärr ofta får mig att vända när det är för mycket folk. Vilket i sin tur ger mig ett inre lugn och jag slipper känna att dagen gått utan at jag hunit göra vad jag vill, så genom att gå upp 2 timmar tidigare får jag gjort mer.