Go hard

Lunchen är nere och from. Idag har jag åter koll på kcal men mest för proteinintagets skull, försöker att inte tänka på hur mycket kcal utan att de ska vara bra och ren mat jag ger min kropp. För mig är de viktigt att maten är god och varierande, annars tröttnar jag fort och kan sedan inte äta de på länge.

Upplägget ser ut som följer:

Frukost: Två knäcke med smör och 2 kokta ägg, 1 kopp kaffe med mjölk.
Mellanmål fm: 200 g kvarg och 100 g vanilj youghurt, 1 kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Kyckling/kött/färs/fisk, potatis/ris/pasta/couscous och mycket grönsaker.
Mellanmål efm: 200 g kvarg och 100 g vanilj youghurt, 1 kopp kaffe med mjölk.
Middag: Kyckling/kött/färs/fisk, potatis/ris/pasta/couscous och mycket grönsaker.
Efter träning: 1 proteindryck och 1 banan.
(Kvällsmat: 1 knäcke med 1 kokt ägg eller kvarg/youghurt)

Kvällsmat äter jag om jag är hungrig på kvällen eller om jag äter tidig middag, fokus ligger på bra mat med ett bra proetininnehåll. Kommer laga rätter som både jag och sambon tycker om, ibland med någon liten ändring för att de ska passa oss båda.