Startnummer 1235

Startade dagen 08:16 med en ordentlig frukost, tog på mig träningskläderna och satte på pulsbältet. Bestämt mig för att gå 5 km på årets upplaga av Trelleborgsloppet. Begav mig upp till stadion för att hämta nummerlapp och 45 minuter senare gick startskottet.
 
 
La mig bland de främre redan från start och där höll jag mig hela rundan på 5 km. Kommer in i stadsparken och ser målet "Yes, jag hinner i mål på under 40 minuter", som var mitt personliga mål, men banan fortsatte runt och ut ur parken igen. Bara att lägga i nästa växel och fortsätta, gick i mål ett par minuter senare med tiden 44 minuter och 18 sekunder som gav mig en 26 plats av 87. Inte illa med tanke på att de är första gången jag ställer upp i något sådant här. Nästa år satsar jag på att springa milen (10 km).